Monday, November 21, 2011

BAYANGKAN DUNIA TANPA INTERNET


 



Assalamualaikum.. Sahabat sekalian. Pernah tak sekali korang terfikir apa akan jadi pada kita jika internet tiba-tiba putus untuk seminggu. Apa akan terjadi pada dunia sejagat. Mengikut fakta sains manusia boleh hidup tanpa makanan selama seminggu, boleh hidup tanpa air selama tiga hari dan mungkin yang terbaru, manusia tak mampu hidup jika tiada bekalan internet dalam masa sehari.hehe

     Banyak benda yang manusia lakukan melalui internet di zaman ini. Pada masa ini, internet merupakan satu kuasa mutlak yang tidak boleh diterjemahkan dalam bentuk kata-kata biasa (cam jiwang plak). Internet merangkumi semua golongan masyarakat dan aktiviti manusia dari semua segi sepeti perniagaan, perhubungan, ketenteraan, pemasaran, keselamatan sejagat dan beribu macam lagi.

     Walaupun internet ini merupakan satu benda yang tak mampu dilihat secara zahir, tetapi banyak impakya terhadap kita. Cuba kita anggarkan kerugian dunia jika internet tiba tiba hilang. Akan muflislah Google, Yahoo, Facebook, Pay Pal, E-bay dan berjuta lagi company yang menjalankan perniagaan secara based-internet.

     Mimpi ngeri ni mungkin akan terjadi  suatu hari nanti. Dan hanya masa yang akan menentukan segala.

P/S : Mesti bosan kan kalau xde internet.apa nak buat agaknya huhu

No comments:

Post a Comment